Op Instagram deelde in mijn verhalen dat ik de kinderen heb laten nadenken over welke niveaugroep zij denken dat het beste bij hun past. De kinderen hebben hun gemaakte (en nagekeken) BOOM toets mogen inzien, zodat zij een beeld kregen hoe zij spelling hadden gemaakt. Tijdens de reguliere lessen werk ik met de niveaugroepen en de kinderen hebben een tijd geleden zelf ook al na mogen denken bij welke niveaugroep zij het beste passen. In overleg met mij komen we tot een besluit. Zo ging dat deze keer ook weer. De kinderen hebben een inschatting gedaan en op het blaadje ingevuld. Ik heb nu een reactie teruggeschreven en deze vastgemaakt aan het blaadje van het kind. In overleg komen we samen tot het besluit welke niveaugroep het beste bij het kind past.
Op deze manier krijgen kinderen meer eigenaarschap over hun eigen ontwikkeling, ze zien of zij gegroeid zijn of dat ze nog ergens moeite mee hebben. Ze kunnen ook om hulp vragen wanneer zij dat willen, dit geven zij aan op hun blaadje.
Ik heb de bestanden zowel als PDF als PowerPoint toegevoegd. De PowerPoint kun je aanpassen naar de namen van de niveaugroepen die jij in jouw klas hanteert.